Welcome to MonaVie!

DRINK IT, FEEL IT, SHARE IT!


Jus Mona Vie Jus Paling Berkhasiat Dengan 19 Jenis Buah-Buahan Yang Kaya Dengan Anti-Oksidan. Jus Mona Vie Menjadi Makanan Kesihatan Anda Serta Dapat Menyembuhkan Penyakit-Penyakit Secara Semula Jadi. Dapatkan Jus Mona Vie Sekarang! Hubungi Abdul Hadi Bin Abd Aziz (019-3636164) untuk keterangan lanjut. Atau layari www.share2u.my/ibnuaziz83. PENGEDAR DIPERLUKAN!!

Home

Monday, September 27, 2010

Bermula sebuah business dengan kesungguhan

Pada hari Ahad yg lepas, saya dan Mubin telah pergi ke Sik dan Sungai Petani. Tapi sebelum perjalanan kami ke sana, ada beberapa cabaran yg telah kami hadapi. Pertama kereta sendiri tak de jadi saya bersusah payah mencari-cari dan akhirnya saya berjaya mendapatkannya daripada sepupu saya bernama Amir. Kredit diberikan kepadanya kerana sudi meminjamkan saya keretanya. Plan awalnya kami akan bertolak pukul 10 mlm hari Selasa tetapi kereta tak available jd kami kena tunggu pukul 2 pagi hari Ahad. Saya sempat tidur selama 2 jam alhamdulillah dan drive jauh kan.

Selepas loading barang2 semua kira2 pukul 3 baru secara rasminya kami bertolak ke Kedah, Saya yg drive tu. Berkat doa dan tawakkal kami sampai ke Alor Setar, rumah saya pada pukul 8.30 pagi. Alhamdulilah we made it. Sampai2 rumah kami rehat tapi Mubin sempat tidur dengan nyenyak tapi tidak bagi saya dlm 1 jam setengah. Inilah kali pertama saya sungguh2 dalam melakukan sesuatu perniagaan. Jadi Harapan saya dalam Monavie, saya akan berjaya suatu hari nanti. Bukannya nak kaya cepat, tapi sedikit demi sedikit. Tapi development dalam Monavie kini saya dapat melihatnya sedikit demi sedikat. Jadi saya mesti istiqomah dan sabar serta positif dalam menjayakannya.

Ok kita sambung balik cerita. Pertemuan pertama yg dirancangkan bersama Encik Jamaludin yg berasal dari Berua Perak dan dia berada di Sik, Kedah. Jadi sbeleum bergerak ke Sik kami pergi tempat mak saya berniaga di Kampung Padang Hang, berdekatan sekolah rendah. Tapak berniaga tu dibuka oleh saya suatu ketika dulu. Dan kini mak saya ambil alih sampai sekarang. Alhamdulillah ada juga la sumber pendapatan dari pada situ. Saya syukur sangat2. Kami sempat bersarapan kat situ dan tolong gantung2 banner kat situ. Jadi kini duk meluaskan perniagan kat Padang Hang pulak. Terima kasih banyak2 mak dan abah. Nant dalam masa 2 tahun bila anak mak dah berjaya, anak mak akan bawa mak abah pergi buat umrah sama2 insyallah. Doakan saya.

Sampai di Sik pukul 2.30 dan Cik Din dan kawannya da kat situ. Saya mulakan dengan produk info dan diteruskan oleh Mubin dalam marketing plan. Dan akhirnya Cik Din ingin menyertai Monavie dan kami memberikanya beberapa barang2 seperti kit Monavie, flyers serta barang2 yg lain. Beberapa minit kemudian saya br teringat meeting dengan org seterusnya pada pukul 2.30 tapi disebabkan asyik bersam Cik Din saya telupa dan malangnya Cik Zainal, org yg akan kami jumpa di Sungai Petani terpaksa ditangguh hingga pukul 8 mlm. Alamak lari apa yg diplankan. Jadi untuk menunggu waktu itu tiba, saya yg dalam keadaan pening2 ngantuk lagi, kami kena mencari panggungwayang tuk tidur. Mubin takpe tapi say ni yg ngantuk sangat. BIla dh sampai, dlm setengah jam je boleh tidur sebab dh xle td, dalam panggung bayangkan lah! cite lawan plak tu! :-)

Akhirnya pada pukul 8.30 mlm kami dapt berjumpa Cik Zainol yg merupakan leader dalam Alpha Lipid. Tapi dia tidak terus jion kerana perlukan masa tuk melepaskan Alpha Lipid secara sikit demi sedikit. Kami rasa lega kerana apa yg dirancang berjaya walaupun lari sikit seperti yg dirancang. Insyallah kami doakan agar Cik Zainal menyertainya bersama kami. Kami janji akan berikan service yg terbaik. Amiiin. Dalam pukul 10 mlm kami bertolak dari Juru selepas kena sepinggan dua nasi Kandar Pelita. :-) Saya dah rasa nk pass out, tidur tak cukup kan. Dan sampai di Tapah saya suruk Mubin drive. Takut jugak sbb dia dah lama tak bawak keta, tapi saya berdoa byk2.. saya tdr die drive. Alahmdulilah kami sampai ke UIA pukul 3.30 pagi. Pukul 6 saya kena hantar keta kat tuan dia Amir kat Sri Damansara.

Jadi kat sini, saya sangat2 berharap business ni akan berjaya suatu hari nant. Kesungguhan serta kesabaran akan membawa kita kepada apa yg kita rancangkan Insyallah. Sebagai seorang Muslim kita mestilah sentiasa berdoa kerana itu adalah senjata kita. Jadi inilah yang dikatakan bermulanya sebuah business dengan sebuah kesungguhan.  Seperti kata Cik Shah, Leader Monavie terbesar di Asia, kita inginkan hasilnya kita perlu menanam benihnya dari sekarang dan menjaga, jgn berhenti tapi teruskan ikut masa kita. Insyallah. Ya Allah berkat Dhuha, kau makbulkanlah usaha dan doa kami, Jadikan kami org2 yg berjaya di dunia dan akhirat. Marilah sama2 kita berjaya dalam apa jua yg kita lakukan bersama berkat dan redho Allah SWT.

Hubungi Abdul Hadi di talian 019-3636164

No comments:

Post a Comment